Dovolená na plné pecky: DATART hlásí 10% nárůst prodeje reproduktorů ještě před hlavní letní sezónou

Date:

S příchodem léta se Češi připravují na prázdniny plné zvukových zážitků. Ať už míří k moři, do hor, nebo jen na chatu, jedno je jisté – hudba bude jejich věrným společníkem. Společnost DATART v těchto týdnech hlásí nárůst zájmu o bezdrátovou audiotechniku. Prodej přenosných reproduktorů vzrostl ještě před létem o 10 %. Také sluchátka s aktivním potlačením hluku (ANC) jsou čím dál žádanější.

Léto pod taktovkou hudby a téměř 60 % Čechů na dovolené v zahraničí

Podle aktuálního průzkumu agentury CzechTourism plánuje téměř 60 % Čechů letní dovolenou v zahraničí – nejčastěji lidé ve věku 30 až 49 let, vysokoškoláci a ti s vyšším příjmem. Zároveň ale 65 % respondentů uvádí, že chtějí alespoň část prázdnin strávit i v tuzemsku. Češi tak často kombinují destinace – například týden u moře a víkend na chalupě[1]. Ať už míří do hor, k moři, nebo zůstávají doma, jedno mají společné: chtějí si léto užít naplno – ideálně i se svou oblíbenou hudbou, podcasty, audioknihami nebo filmy. Moderní technologie jim to umožňují doslova kdekoliv – stačí jedno nabití a dobrý signál.

Reproduktory: Hudba sbalená na cesty

Češi vědí, že na letní dovolenou patří nejen plavky, ale i kvalitní reproduktor. Hledají přístroje, které jsou kompaktní, voděodolné a mají dlouhou výdrž baterie – ideálně s praktickými funkcemi navíc, jako je možnost dobíjení mobilu. Nejprodávanějšími modely se staly JBL, Niceboy, Lamax a na prodejnách DATART i JVC, které spojují výkon, design a spolehlivost v terénu.

„Už loni jsme zaznamenali meziroční nárůst prodejů přenosných reproduktorů řádově o 15 %, což potvrzuje zájem Čechů o tyto produkty,“ říká Iveta Zmrzlíková, manažerka produktového marketingu DATART.

„Zákazníci dnes při výběru neřeší jen výkon nebo značku. Zajímá je, jak dobře jim reproduktor zapadne do jejich životního stylu – jestli se dá sbalit na víkend, zvládne piknik u řeky nebo vydrží celý den na chalupě bez nabíjení. Přenosné reproduktory se tak postupně stávají standardní výbavou nejenom při cestování. Letos již před hlavní sezonou registrujeme nárůst prodejů o 10 %,“ doplňuje Zmrzlíková.

Sluchátka: Útěk do ticha i soundtrack ke každému dni

Kdo cestuje nebo pracuje v rušném prostředí, stále častěji volí sluchátka s funkcí aktivního potlačení hluku (ANC, active noise cancelling). Tato technologie letos táhne – zejména v kancelářích, MHD nebo letadlech. Modely značek jako JBL a Sony patří k nejoblíbenějším obloukovým sluchátkům – zejména díky kvalitnímu zvuku a účinnému potlačení hluku. Zatímco plně bezdrátová sluchátka (true wireless) – například Sony WF-C510 nebo JBL Wave Beam – oslovují uživatele hledající praktičnost a skladnost.

Sluchátka už nejsou jen na hudbu – zákazníci přes ně poslouchají podcasty, audioknihy i online kurzy. A to i během sportu nebo cestování,“ doplňuje Zmrzlíková.

Dětská sluchátka jako odměna

Před koncem školního roku rostla poptávka po dětských sluchátkách – rodiče je často pořizují jako dárek za vysvědčení. Bezpečná, ergonomická a s omezenou hlasitostí – ideální kombinace pro malé posluchače na cestách.

DATART však myslí i na tradičnější publikum. MP3 a MP4 přehrávače si stále nacházejí své místo u seniorů a milovníků jednoduchých řešení – jsou ideální ať už pro poslech hudby nebo audioknih.

- Reklama -pr článek

Nové příběhy

Další články autora
Katka

Goji: superovoce pro imunitu, zrak i energii. Jaké má účinky a jak ho využít?

Kustovnice čínská, známá spíše jako goji, patří právem mezi tzv. superpotraviny....

Praktické řešení při prodeji automobilu na náhradní díly

Situace, kdy je vůz příliš opotřebovaný nebo poškozený, může...

Praktický průvodce pro nákup doplňků veřejných toalet

Výběr koupelnových doplňků je složitý úkol. Vybíráte-li doplňky do...